Jualan Selamat Tinggal Terfaktab

Thursday 9 November 2017

I am here since 2009 & tahun 2010 dah start the hype on Terfaktab. Dari blog penulisan karya indie membawa ke sebuah syarikat penerbitan buku with the same name, Terfaktab. Walaupun tak berapa gemar dengan sesetengah penulis Terfaktab but I do follow the progress of this squad. Dari blog kepada syarikat penerbitan & percetakan lepastu dapat liputan dari media masuk newspaper masuk TV. Masa tu rasa wow they're doing great. 

And yes of course kenal lah some of their writers macam Sis Zara, LensaRosak, Mr. K, Leplep, The BentPencil, Amoi, Elena Reeney, Hellioz, Nami, & Gory. Ada jugak some of them yang I follow dekat socmed. Haruslah dulu ada koleksi novel terbitan awal diorang ni macam Kitab Terfaktab, Nakal Tapi Halal and much more tapi dah tak ingat dah mana novel ni sebab ramai sangat yang pinjam. T.T


But this year, its such a sad news to read. Terfaktab dah nak tutup publishing company dia. But I'm not sure for blog & wattpad. Penutupan ni sebab faktor ekonomi negara kita, as you guys know we're not in a great state right now plus dah ramai yang tak berminat untuk baca buku lokal/indie/fixi. So untuk buat clearance, geng Terfaktab buat Jualan Selamat Tinggal & yes the price is wow sangat runtuh. You guys can check it HERE.




Kalau tak tahu nak order buku yang mana, here some suggestions based on customer's demands.

1. Evasion
2. The Boy Who Lost His Sight
3. Rentaka Sekalian Bijasura
4. Voice In My Head
5. Semoga Tuhan Merahmati Sains
6. The Knife's Got Reflections
7. Monokromatik
8. LVOE
9. November
10. September

Jualan Selamat Tinggal ni berlangsung dari 1 November sehingga 31 Disember. Masuk 2018, its all gone. But I hope Terfaktab will come back. Rest, lay low for a while, regain & reconquered!

Selamat tinggal Terfaktab, terima kasih sebab pernah hadir berikan cahaya dalam kehidupan satu ketika dulu. Gone but never forgotten.

5 comments

  1. OMO!!! sedihnya dapat tahu berita ini. im not into terfaktab tapi always support publishing malaysia. itulah, mungkin sebab market malaysia x besar tambah lagi dengan ramai yang tak berapa gemar membaca dan tak berapa gemar penulisan indie 😭

    ReplyDelete
  2. aritu nk beli pastu dah habissss waaaa....sudahnya rezeki beli preloved

    ReplyDelete
  3. Sayangnya nak tutup publishing company. Huhu.

    Siqah tak pernah baca buku Terfaktab. Tapi tahu yang buku Kitab Terfaktab bukan main femes lagi kat Twitter. Siqah tahu Terfaktab daripada twitter nanye.

    Yang Kitab Terfaktab ada tiga buku kan, best ke semuanya?

    ReplyDelete
  4. @Najah : Tu la pasal tapi penulisan indie pun satu hal jugak, buat hal tulis satu page satu perenggan je. Dulu banyak kali terkena sampai tawar hati dah nak baca. Rugi duit tau

    Anisa : Alhamdulillah tercapai jugak hasrat :)

    siqah : Rasanya lah kot sebab baca yang kedua je. Yang first and third tu dah sold out :(

    sis ain : not sure lah about the others tapi rasanya banyak jugak yang tak mampu nak survive.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.